Újjáalakítás (reengineering) információs és könyvtári szolgáltatásokban

Szerzők

  • Mikulás Gábor

Kulcsszavak:

könyvtár, kulturális szolgáltatás, információszolgáltatás, minőségbiztosítás

Absztrakt

A szervezetkarcsúsítást és a TQM (teljes körű minőségbiztosítás)-ből Ismert „éppen időben" (just-in-time) szolgáltatást egyaránt magában foglalja az újjáalakítás, amely a kilencvenes években vált népszerűvé az iparban, ahol - sikeres végrehajtás esetén - 20-30%-os (!) megtakarítást is hozott a vállalatoknak. Az utóbbi időben számos könyvtári és információs alkalmazása is előfordult, leginkább az angolszász világban. Az újjáalakítás nem jár áldozatok nélkül, és nem is veszélytelen - de életmentési kísérletek esetén elkerülhetetlen. A projekt elején sokszor úgy tűnik, mintha elefántot akarnánk táncolni tanítani.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-04-26

Hogyan kell idézni

Mikulás, G. Újjáalakítás (reengineering) információs és könyvtári szolgáltatásokban, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 44(6), p. 220–227, 2018.

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek