Információszolgáltatások a mezőgazdaság számára
Kulcsszavak:
-Absztrakt
A Magyar Könyvtárosok Egyesületének 25. vándorgyűlése
Referátumok és korreferátumok a műszaki szekció programjából
Üzlet-e az üzleti információ? A felhasználó, aki nem vevő; a piac, amely virtuális. A könyvtár mint nonprofit szervezet szolgáltatásai és árbevételi politikája. Információszolgáltatások a mezőgazdaság számára, információs hálózat és CD-ROM-alkalmazások a Bielefeldi Egyetemi Könyvtárban. Az alább közölt előadások címének puszta felsorolása is érzékelteti, hogy a különféle könyvtárak-információs intézmények működésének „újmódi" feltételei között mennyi nálunk korábban szokatlan dologgal kell az ott dolgozóknak megbirkózniuk. S e birkózások tétje mindenütt a szolgáltatások olyan modernizálása, hogy eladhatók legyenek, továbbá a szolgáltatásokért elérhető árbevétel és a fenntartásukhoz szükséges pénz közötti kínos különbség problémája, illetve a szóban forgó különbség kiegyenlítése financiális lehetőségeinek és útjainak-módjainak fellelése. Úgy tűnik, hogy e tekintetben az egyetemi könyvtárak jobban állnak (vö. Huszár Ernőné, Fonyó Istvánná és Zalainé Kovács Éva által írtakkal), az országos információs központok (vö. Stubnya György mondanivalójával) pedig rosszabbul. Ahhoz, hogy a helyzet megnyugtatóbbá váljék, az ipar és más termelőágazatok információ iránti igényeinek fel kellene ébredniük „Csipkerózsika-álmukból".