DUPress nyílt hozzáférésű e-jegyzetek

Szerzők

  • Bátfai Erika Mária
  • Csüllög Mihály
  • Orbán Anita Krisztina

Kulcsszavak:

könyvkiadás, elektronikus dokumentum, nyílt hozzáférés, jegyzet, hatékonyság, egyetemi hallgató

Absztrakt

Az e-könyvek, elektronikus keretrendszerek, MOOC kurzusok, valamint az „okos eszközök” terjedése komoly kihívás a köz- és felsőoktatás számára. Mivel a hazai felsőoktatásban is egyre inkább tért hódítanak ezek a korábban alternatívnak bélyegzett formák, ezért a Debreceni Egyetemi Kiadó 2014 őszétől szabad hozzáférésű e-jegyzeteket ad ki a hallgatóknak. Mindamellett, hogy ez a forma az oktatók és a hallgatók oldaláról igényként jelentkezett, a kiadó részéről egy átlépendő mérföldkő lett. Egyetemi kiadóként érdekünk és feladatunk időről időre megvizsgálni, hogy a költséghatékonyság, gyors javíthatóság, hordozhatóság, e-könyves funkciók (átméretezés, keresés, kiemelés) által hordozott előnyök mellett a hatékonyság is társítható-e az e-jegyzeteinkhez. Jelen cikkben a DUPress e-jegy-zeteket és egy vizsgálatunk eredményeit mutatjuk be.

##submission.downloads##

Megjelent

2017-01-09

Hogyan kell idézni

Bátfai, E., Csüllög, M., Orbán, A. DUPress nyílt hozzáférésű e-jegyzetek, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 63(11), p. 415–427, 2017.

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek