Cirkuszművészeti központok tartalomszolgáltatási modelljei – a COVID-19 idején
Kulcsszavak:
cirkusz, adatbázis, közgyűjtemény, információmenedzsment, innováció, tartalomszolgáltatás, járványAbsztrakt
A tanulmány – a TMT 2020. évi 3. számában megjelent Cirkuszművészeti központok tartalomszolgáltatási modelljei című közlemény előre nem tervezett folytatásaként, az abban már vizsgált – öt jelentős cirkuszművészeti intézménynek a váratlanul bekövetkezett pandémiás helyzetre adott, személyes jelenlétet nem igénylő, digitális megoldásokat eredményező válaszait tárja fel. A kutatás kiemelten foglalkozik a cirkuszművészeti intézmények közösségi média (facebook, Twitter, instagram, YouTube) aktivitásaival: a bejegyzésekről, az azokra érkezett reakciókról, a hozzászólásokról és a megosztásokról mutat összehasonlító statisztikákat. A vizsgálat érinti a cirkuszművészetet népszerűsítő online tevékenységek rendszerét, oktatási programok, képzések, rendezvények, illetve a közönséggel történő kapcsolattartásnak a jelenlegi rendhagyó körülmények közötti sajátosságait. A dolgozat a COVID-19 cirkuszművészetre gyakorolt digitális fejlesztési nyomásának nemzetközi spektrumú elemzésével további kulturális és oktatási területek innovációit, kísérleti projektek bevezetését, valamint a Nemzeti Cirkuszművészeti Központ fejlesztését kívánja ösztönözni.