Marketing a könyvtárban II.: A Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem Központi Könyvtárának (MKKE) esete

Szerzők

  • Alföldiné Dán Gabriella
  • Hegedűs Péter

Kulcsszavak:

-

Absztrakt

A tanulmány második része egy hazai marketingprogram előkészítését és felépítését ismerteti a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem Központi Könyvtárának példáján. Az előkészítés kérdőíves felméréssel kezdődött, s a felmérés eredményeit a tényleges szolgáltatási helyzettel, valamint az intézmény fejlesztési koncepciójával összevetve indult meg a marketingkoncepció kidolgozása. Ennek fő célja az oktatási-kutatási területen meglevő keresletnek az eddigieknél teljesebb körű szakirodalmi szolgáltatási kínálattal való lefedése és az egyéb területek számára egy-egy speciális — ún. magas "hozzáadott értékű" — szolgáltatás kialakítása. A következő feladatokat kell megoldani: a felhasználók szegmentálása, a "versenytársak" analízise, az igények megismerése, a jelenlegi szolgáltatások megfelelő vizsgálata és az ezekhez tartozó reklámformák kiválasztása a szolgáltatások átalakítása vagy új szolgáltatások kialakítása után.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-06-14

Hogyan kell idézni

Alföldiné Dán, G., Hegedűs, P. Marketing a könyvtárban II.: A Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem Központi Könyvtárának (MKKE) esete, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 35(10), p. 431–438, 2018.

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek