Tükörből nézve: egy egészségügyi szakkönyvtár a felhasználók és a teljesítménymutatók szemszögéből
Kulcsszavak:
-Absztrakt
A minőség jegyében végzett, a minőség iránt elkötelezett dokumentum- és információszolgáltatások elengedhetetlen feltétele a felhasználói igények, vélemények, visszajelzések ismerete. Vizsgálódásunk során a következő kérdésekre próbáltunk választ kapni: milyen módon keresik fel könyvtárunkat? Olvasói/felhasználói tapasztalatok alapján milyen vélemény (kép) alakult ki a könyvtári környezetről, a személyzet munkájáról, a nyomtatott dokumentumok hozzáférhetőségéről, könyvtárunk dokumentum- és információszolgáltatásairól, saját kiadványairól, valamint az általunk szervezett könyvkiállításokról? Természetesen kíváncsiak voltunk az olvasók javaslataira is. Az összesített véleményeket egyfajta „tükörnek” tekintettük, amibe pillantva láthatóvá váltak hibáink, erényeink. Emellett különböző teljesítménymutatók megállapításai, ezek több éves összehasonlítása alapján is igyekeztünk tárgyilagos, valósághű képet nyerni munkánkról. A levont következtetések jó alapul szolgálnak a valós olvasói/felhasználói igények mentén történő további fejlesztések kezdeményezéséhez.
##submission.downloads##
Megjelent
2007-11-05
Hogyan kell idézni
Beke, G. Tükörből nézve: egy egészségügyi szakkönyvtár a felhasználók és a teljesítménymutatók szemszögéből, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 55(4), p. 175–182, 2007.
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek