A felsőoktatási könyvtárak szerepe a tudásmegosztásban
Kulcsszavak:
egyetemi könyvtár, felsőoktatás, tudásmenedzsment, MagyarországAbsztrakt
A Bolognai folyamat és a gazdasági, társadalmi változások számos kikényszerített átalakulást hoztak a felsőoktatási intézmények életében. Megindult a verseny a hallgatókért, akik sok esetben már tudatosabban próbálnak olyan egyetemet vagy főiskolát választani, ahol versenyképes, „eladható” tudásra tehetnek szert tanulmányaik során. Ezeknek a kihívásoknak a felsőoktatási intézmények úgy tudnak a legjobban megfelelni, ha a tudásmenedzsment eszközeit alkalmazva tudásvagyonukat felmérik és hatékonyan kihasználják. Mit is jelent a tudásvagyon a felsőoktatási intézmények esetében? Milyen tevékenységek tartoznak a felsőoktatási tudásmenedzsment körébe? Milyen szerepet vállalhatnak a tudás menedzselésében a felsőoktatási könyvtárak? Jelen tanulmányunkban ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat.