Minőségmenedzsment a könyvtárakban
Kulcsszavak:
könyvtár, minőségbiztosítás, szabványAbsztrakt
A minőség fontosságáról és növekvő gazdasági szerepéről sok tanulmány látott napvilágot hazánkban, különösen az elmúlt 10 esztendőben, amióta a piaci versenyképesség növelése szükségessé vált. A minőség-ellenőrzés, minőségbiztosítás és minőségirányítás fogalmak tisztázására, értelmezésére és alkalmazására az iparban széles körű szakirodalom áll rendelkezésre. Más a helyzet a szolgáltatások területén. Ez egy heterogén ágazat, ezért bizonyos szolgáltatásoknál - kereskedelem, bank, informatika stb. - a minőségbiztosítás már jól ismert és bevezetett rendszerként működik. Vannak azonban olyan területek -például a könyvtárak - ahol a minőségirányítással való megismerkedés és alkalmazása a gyakorlatban úttörő munkának számít. Skaliczki Judit és Zalainé Kovács Éva „Minőségmenedzsment a könyvtárban" című, 2001-ben megjelent könyve a könyvtárszakmában a könyvtári minőségirányítás ábécéjeként használható.
##submission.downloads##
Megjelent
2018-03-07
Hogyan kell idézni
Csubák, A. Minőségmenedzsment a könyvtárakban, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 49(5), p. 187–190, 2018.
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek