Minőségmenedzsment a könyvtárakban

Szerzők

  • Csubák Antoaneta

Kulcsszavak:

könyvtár, minőségbiztosítás, szabvány

Absztrakt

A minőség fontosságáról és növekvő gazdasági szerepéről sok tanulmány látott napvilágot hazánkban, különösen az elmúlt 10 esztendőben, amióta a piaci versenyképesség növelése szükségessé vált. A minőség-ellenőrzés, minőségbiztosítás és minőségirányítás fogalmak tisztázására, értelmezésére és alkalmazására az iparban széles körű szakirodalom áll rendelkezésre. Más a helyzet a szolgáltatások területén. Ez egy heterogén ágazat, ezért bizonyos szolgáltatásoknál - kereskedelem, bank, informatika stb. - a minőségbiztosítás már jól ismert és bevezetett rendszerként működik. Vannak azonban olyan területek -például a könyvtárak - ahol a minőségirányítással való megismerkedés és alkalmazása a gyakorlatban úttörő munkának számít. Skaliczki Judit és Zalainé Kovács Éva „Minőségmenedzsment a könyvtárban" című, 2001-ben megjelent könyve a könyvtárszakmában a könyvtári minőségirányítás ábécéjeként használható.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-03-07

Hogyan kell idézni

Csubák, A. Minőségmenedzsment a könyvtárakban, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 49(5), p. 187–190, 2018.

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek