Távoktatás és a közkönyvtárak szerepe
Kulcsszavak:
távoktatás, közkönyvtár, tájékoztatás, információs technikaAbsztrakt
A LISTED projekt az EU könyvtári programjainak sorába illeszkedik, a szerző a Műegyetemi Távoktatási Központ képviseletében a projekt magyarországi koordinátora. Célja a közkönyvtárak bevonása az önálló tanulás, valamint a korszerű információs technológia eszközeivel segített nyitott és távoktatás támogatásának rendszerébe. A támogatás egyaránt jelenti az önálló tanuláshoz szükséges tanulócsomagok és a szakirodalom rendelkezésre bocsátását, az esetleges konzultációs lehetőségek megszervezését, és a távoktatási programkínálatban való eligazodás támogatását. 1998-ban ezt a programot kiterjesztették Közép- és Kelet-Európára is. A térségből elsőként Magyarország, ezen belül két megyei könyvtár: a Békés Megyei Könyvtár és a kecskeméti Katona József Könyvtár, valamint távoktatási szakértőként a Műegyetemi Távoktatási Központ csatlakozott a projekthez.
##submission.downloads##
Megjelent
2018-04-23
Hogyan kell idézni
Frank, R. Távoktatás és a közkönyvtárak szerepe, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 46(3), p. 101–105, 2018.
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek